Kontakta oss

Telefonnummer:
Fast telefon: 08 50834358

Mobiltelefon: 08 50834320

Öppnings-/stängningsfritids 08-50834301



3a: jenny.svensson@stockholm.se
3b: daisy.palmgren@stockholm.se
3c: elin.bostrom@stockholm.se

fritids:
camilla.nyberg@stockholm.se
sanela.mladenovic@stockholm.se
lena.radehorn@stockholm.se


onsdag 4 maj 2016

Skolinfo v. 18


Hej i solen och värmen!


Den här skolveckan är kort, men den har varit både aktiv och rolig.


Fokus har legat på matematik och olika begrepp. I måndags fick barnen ett nytt mattehäfte och vi har hunnit gå igenom och repetera begrepp såsom längst, kortast, hel och hälften. Efter ett par av lektionerna har våra bilar kommit fram och barnen har själva fått skatta hur de tycker att uppgiften varit. Det har blivit många kloka tankestunder tillsammans då de också fått motivera varför de valt att sätta sin bil just där de satt den.




Röd och blå grupp har ägnat en del av sin tid åt olika spel bland annat yatzy, kort och bingo. Det krävs att man spelar samma spel flera gånger innan flytet infinner sig.





Under tiden som de i röd och blå spelade så knåpade gröna gruppen ihop en egen saga. En uppföljning till kapitelboken vi precis avslutat, den ligger på barnens hyllor idag och de är mäkta stolta över sin produktion.

Vi avslutade veckan utomhus med leken Tärningsspring i dungen. Barnen delades in färgblandade grupper om tre-fyra deltagare. Alla grupper fick varsin tärning och gav sig sen ut i dungen på jakt efter olika uppdrag. Slog de en 5a i första slaget fick de leta upp uppdrag 5, andra slaget kunde vara en 3a - alltså blev deras andra uppdrag nummer 8. Det blev en intensiv och rolig jakt som ställde lite krav på samarbete och huvud/fingerräkning. Det här ska vi göra igen!




Nästa vecka önskar vi att barnen har med sig en namnad vattenflaska och solskyddsfaktor, smörj dem gärna en gång hemma på morgonen. Titta efter på deras hyllor också så att det finns kläder även för varmare dagar.


Trevlig helg önskar vi i förskoleklass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar